Design

Het plezier is terug

Het succes van « herrezen » voertuigen, zoals de New Beetle, de Mini, of recenter de commerciële triomf van de Fiat 500 new look bewijzen dat het Neo-Retro Design helemaal in is. De fraaie lijnen steken schril af tegen het alledaagse uitzicht van tal van huidige wagens. Hiermee valt ook heimwee te ontwaren naar een tijd waarin de auto nog een magisch voorwerp was, drager van een herwonnen vrijheid.

Met zijn spatborden die gescheiden zijn van de motorkap, en zijn vloeiende lijnen luidt de Imperia GP de terugkeer in van een concept waarbij de elegantie niet langer plaats moet ruimen voor prestaties, maar waar deze twee parameters hand in hand gaan. Zijn verticale radiatorrooster is daarvan een mooi voorbeeld. Hoewel het op een aërodynamische zwakheid zou kunnen wijzen, bevat het een systeem van mobiele ventilatieopeningen die de inwending luchtcirculatie van de wagen optimaliseren. Dankzij deze bijzondere eigenschap heeft deze auto een betere luchtweerstandscoëfficiënt dan heel wat hedendaagse wagens.

Het design van de Imperia is het resultaat van een nauwe samenwerking tussen Green Propulsion en designer Denis Stevens.

Genieten zonder overbodige luxe

Het sportieve karakter van de Imperia GP komt eveneens tot uiting in zijn bewust sobere uitrusting. Liefhebbers en zij die nostalgisch verlangen naar louter sportief rijden, zullen opnieuw het plezier ervaren dat soms in het gedrang lijkt te komen door de talloze elektronische « hulpsystemen » waarmee de wagens van tegenwoordig zijn uitgerust.

Aan boord van de Imperia GP wordt de bestuurder opnieuw de piloot.

Voor de ‘total byer’ zijn deze elektronische features echter ook verkrijgbaar in de vorm van diverse optiepacks.